Decydując się na własną działalność, rozważaliśmy na wstępie pomysł: Co mogę sprzedać? – Swoją wiedzę? Umiejętności? W jakiej branży chcę zaistnieć?- Usługowej? handlowej?
Bo BIZNES w dzisiejszych czasach to WOJNA! Gdzie polem bitwy jest umysł klienta, bronią- public relations, reklama, promocja, niestandardowe rozwiązania. A JA-WŁAŚCICIEL FIRMY muszę dobrze logistycznie przygotować się do bitwy.
Mój cel – poznać rywali i znaleźć sposób jak ich pokonać!
Należy przejąć klientów konkurencji, zaistnieć w ich umysłach, by w przyszłości wybierali właśnie mnie!
Oczywiście mogę również stworzyć swój własny rynek, odnaleźć niszę rynkową, która pozwoli na ominięcie konkurencji.
W obecnych czasach to wiedza jest filarem nowoczesnego biznesu, bez niej pozostałe zasoby (kapitał, maszyny i urządzenia, ziemia, praca) pozostają niewykorzystane – są potencjalne, a nie realne. Wiedza umiejętnie stosowana i aktualizowana stanowi ważny element uzyskiwania przewagi konkurencyjnej, budowania strategii, osiągania sukcesu.